سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چهار راز درباره ی احساس ارزشمند بودن زن ها


چهار راز درباره ی احساس ارزشمند بودن زن ها

یکی از دوستانم که جریان پیشرفت نگاشتن این مقاله را همواره با من تعقیب می کند، همین امروز صبح به من تلفن زد. او پذیرفته است که توصیه ها، پیشنهادها، و نظرات سازنده ی خود در رابطه با مقالاتم ارائه دهد. از نظرات او همواره سود جسته ام. او همواره برایم ملاک سنجش بوده است تا مطمئن شوم نحوه ی ارائه مطالب همواره به نحوی روشن، واضح و ساده بوده است.برای مردی سنتی نظیر او آسان و قابل فهم باشد.
از من پرسید: «عنوان مقاله ای که در حال حاضر روی آن کار می کنی چیست؟»
برایش توضیح دادم:«زن ها نیاز دارند احساس ارزشمند بودن کنند، ولی مردها اغلب به ما نشان نمی دهند که برایمان ارزش و احترام قائلند.»
بعد گفتم: «حالاکه زنگ زدی بذار سؤالی از تو بپرسم: «چطور به ملانی (همسرش) نشان می دهید که برایش ارزش و احترام قائلی؟»
با صدایی متعجب پرسید: «چگونه به او نشان می دهم که برایش ارزش قائلم؟ خب، با او ازدواج کردم!»
بعد از آن که خنده مان تمام شد و گوشی را قطع کردیم به آنچه دوستم گفته بود فکر کردم. او نیز مانند بسیاری از مردها فکر می کرد که صرف حضورش در رابطه به این معناست که همسرش را دوست دارد و برایش نیز ارزش و احترام قائل است. مثل آن داستان قدیمی که در آن زن از همسرش می پرسد: «جورج، آیا هنوز عاشقم هستی؟» و جورج جواب می دهد: «مگر نمی بینی که هنوز با تو هستم؟» گرچه کمی خنده دار به نظر می رسد، اما این لطیفه متأسفانه نشانگر یکی از سوءتفاهمات است که مردها همیشه در باره ی زن ها داشته و دارند و آن این است که به مجرد این که به کسی تعهد دادند یا با او ازدواج کردند، زن باید از آن جا به بعد بداند که شوهرش ارزش زیادی برای او قائل بوده است و دیگر نگران چیزی نباشد!

آنچه زن ها دوست دارند مردها بدانند:

چنانچه قرار باشد زنی احساس ارزشمند بودن بکند به چیزی بیش از حضور و شرکت شما در رابطه نیاز دارد. ما زن ها نیاز داریم مردها ارزش و احترامی را که برایمان قائلند درقالب رفتارها و گفته هایشان نیز به ما نشان دهند.
مردان عزیز:از شما معذرت می خواهم، اما باید بگویم که صرف حضور خشک و خالی کافی نیست. مگر این که بخواهید زن خود را به زنی نق نقو، ایرادگیر تبدیل کنید.
چنانچه می خواهید به زنی که دوستش دارید احساس با ارزش بودن بدهید، به این چهار مورد عمل کنید:
1-به او نشان دهید که خوشحالی او اولویت اول شما می باشد.
2-به او نشان دهید که به زندگی اش علاقه مند هستید.
3-به او نشان دهید که به او نیاز دارید و این که برای نظرات و افکار او نیز ارزش قائل هستید.
4-به او نشان دهید که هرگز برایتان عادی نشده است.
1-به او نشان دهید که خوشحالی او اولویت اول شما است
چند سال پیش در یکی از سمینارهایم لصیفه ای را برای زن های حاضر تعریف کردم که از این قرار است.